Pagal Perteklinio deficito procedūros reikalavimus apskaičiuotas 2013 m. valdžios sektoriaus deficitas sudaro 2,15 proc. BVP – 0,85 proc. mažesnis nei reikalaujamas minimalus Mastrichto kriterijus.
Valdžios sektoriaus pajamų pagrindinę dalį 2013 m. sudarė mokesčiai (50,2 proc.) ir socialinės įmokos (34,6 proc.).
Valdžios sektoriaus deficito rodikliai tenkina Mastrichto kriterijų ir, pasak finansų ministro Rimanto Šadžiaus, labai sustiprina Lietuvos galimybes nuo kitų metų įsivesti eurą.
„Atsakingas Vyriausybės požiūris į fiskalinę drausmę, griežtas valdžios sektoriaus išlaidų planavimas, sustiprėjusios verslo pozicijos – visos šios viešojo ir privataus sektoriaus pastangos davė geresnį nei tikėtasi deficito rezultatą“, − sako finansų ministras R.Šadžius.
Pasiteisino Vyriausybės reiklumas savivaldybių finansinei drausmei, o dėl tinkamų prevencinių priemonių, stabdant jų kreditorinių įsipareigojimų augimą, savivaldybių biudžeto deficitas buvo mažesnis nei tikėtasi.
Valdžios sektoriaus deficitas 2013 m., palyginti su 2012 m., sumažėjo 1,2 mlrd. litų – iki 2,6 mlrd. litų. Didžiausią jo dalį – 46,6 proc., sudarė socialinės apsaugos fondų („Sodra“, Privalomojo sveikatos draudimo, Užimtumo fondai) deficitas.
Valdžios sektoriaus pajamų pagrindinę dalį 2013 m. sudarė mokesčiai (50,2 proc.) ir socialinės įmokos (34,6 proc.).
Daugiausiai išlaidų pernai buvo skirta socialinėms išmokoms − 39,2 proc. visų valdžios sektoriaus išlaidų.
Daugiausiai išlaidų pernai buvo skirta socialinėms išmokoms − 39,2 proc. visų valdžios sektoriaus išlaidų.
Lietuvos viešųjų finansų deficitas, apskaičiuojamas pagal PDP pastaruosius 5 metus nuosekliai mažėja: 2009 m. jis siekė 9,4 proc. BVP, 2010 m. – 7,2 proc. BVP, 2011 m. – 5,5 proc. BVP, 2012 m. – 3,2 proc. BVP, 2013 m. – 2,2 proc. BVP.
Lietuvos 2014 m. Konvergencijos programoje prognozuojama, kad šių metų valdžios sektoriaus deficitas sudarys 1,9 proc. BVP.