-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Renaldas Gabartas gimnazistams papasakojo apie naudotų automobilių pirkėjų mulkinimą

Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos moksleiviai nuo šiol žinos, kokie pavojai slypi perkant automobilį, kuris auksarankių lietuvių sulipdytas iš kelių transporto priemonių. Šias ir kitas eismo saugumo paslaptis moksleiviams šiandien atskleidė vairavimo instruktorius Darius Grinbergas ir žurnalo „TopGear“ vyriausiasis redaktorius Renaldas Gabartas.
Renaldas Gabartas
Renaldas Gabartas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Nors svečiai planavo į Panevėžį atgabenti automobilį BMW, kuris buvo supjaustytas į aštuonias dalis, vėl suvirintas ir po to išbandytas ADAC saugumo bandymuose Vokietijoje, tačiau planai pasikeitė ir automobilio-frankenšteino gimnazistai neišvydo.

Tačiau net ir be gyvo pavyzdžio, o remiantis vaizdo medžiaga Renaldas Gabartas moksleiviams išaiškino pavojus, kurie slypi įsigijant tokį automobilį. Anot R.Gabarto, moksleiviai – esami ar būsimi vairuotojai, dažniausiai dega noru turėti pirmąjį nuosavą automobilį.

Specialistas teigia, kad pirmąją transporto priemonę derėtų rinktis atsakingai, kadangi Lietuvos keliais važinėja nemažai automobilių, kurie buvo beveik visiškai sudaužyti. Tokias transporto priemones vairuojantys žmonės dažniausiai net nežino, kad jų automobilis, iki pridedant ranką Lietuvos meistrams, buvo tinkamas tik metalo laužui.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renaldas Gabartas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renaldas Gabartas

„Nors dauguma mūsų projektų yra pramoginiai, tačiau šis projektas parodė, kad sugebame būti ir akademiški. „Geležiniai spąstai“ puikiai demonstruoja tą pavojų, su kuriuo susiduriama Lietuvos keliuose. Lietuvoje automobilių pirkėjai yra mulkinami. Didžioji dalis tų, kurie perka dėvėtus automobilius, būna apgauti pardavėjų. Pirkėjams svarbiausiu kriterijumi išlieka automobilio kaina, o mašina pigi būna tik tada, kai parduodamas jos muliažas. Tikiuosi, kad jaunimas gavo pakankamai informacijos apie šiuos pavojus. Nusipirkti automobilį, kurio kėbulo konstrukcija nepažeista, nėra lengva. Galbūt mūsų tikslas yra apeliuoti į jaunimo sąžinę ir siekti to, kad gimnazistai, vėliau gyvenime įkūrę savo įmones, tapę servisų vadovais, tokiems „remontams“ uždegtų raudoną šviesą , – sakė Renaldas Gabartas.

Į diskusiją įsitraukė ir mokyklos direktorius bei mokytojos. Pedagogės domėjosi, kodėl automobilius remontuojantys asmenys, o vėliau pardavėjai šitaip mausto pirkėjus. J.Balčikonio gimnazijos mokytojos klausė, ar šie veiksmai yra kaip nors kontroliuojami atitinkamų institucijų.

Renginio svečiai patikino, kad dažniausiai automobilių virinimu iš kelių dalių užsiima „garažiukų“ meistrai, kurie neretai veiklą vykdo nelegaliai, todėl užkirsti kelią tokiems atvejams – gana sudėtinga.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Darius Grinbergas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Darius Grinbergas

Moksleiviams renginio metu patarimų taip pat negailėjo ir efektyvaus vairavimo instruktorius Darius Grinbergas. Jis su gimnazistais diskutavo apie skirtingomis ašimis varomų automobilių valdymo subtilybes, sukibimą, išcentrines ir kitas automobilį veikiančias jėgas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius