Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Greitųjų autobusų vairuotojai Vilniaus gatvėse priversti viršyti greitį

Viešojo transporto sistemos pertvarka Vilniuje sukėlė problemų, kokių niekas nesitikėjo. Kai kurių greitųjų autobusų maršrutų tvarkaraščiai sudėlioti taip, kad vairuotojai norėdami atvykti numatytu laiku priversti lėkti viršyti greitį. Pertvarkos organizatorių teigimu, tai pavieniai atvejai, tačiau jie neslepia, kad tokių būna.
Autobusų ir troleibusų keleiviams tenka prisitaikyti prie naujų važinėjimo po Vilnių ypatumų
Greitųjų autobusų vairuotojai kartais priversti viršyti numatytą greitį. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Greitieji autobusai kartais Vilniaus gatvėmis važiuoja išties greitai. Kaip pastebi kai kurie praeiviai – net viršydami leistiną greitį. Autobusų vairuotojai tvirtina turį pasiteisinimą, kadangi suspėti pagal nustatytą tvarkaraštį važiuojant įprastai ne visada pavyksta. Tiesa, itin atvirauti vairuotojai nelinkę.

„Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Jonas Dekaminavičius patvirtino, kad ši problema yra ir tikimasi, jog artimiausiu metu viešojo transporto vežėjų įmonė, „Susisiekimo paslaugos“ ir Vilniaus savivaldybė tvarkaraščius pakoreguos.

Mieste juk leistinas greitis yra 50 km/h, o būna tokių atvejų, kai turi važiuoti 70 km/h, norėdami suspėti pagal grafiką, – teigė J.Dekaminavičius.

„Labai jau grafikas suspaustas, vairuotojams tenka viršyti greitį. Mieste juk leistinas greitis yra 50 km/h, o būna tokių atvejų, kai turi važiuoti 70 km/h, norėdamas suspėti atvykti pagal grafiką. Dabar turėtų peržiūrėti tuos tvarkaraščius, nes mes jau iškėlėme tą problemą. Mūsų vairuotojai labai pareigingi, nori užtikrinti važiavimą pagal tvarkaraštį“, – teigė J.Dekaminavičius.

Profesinės sąjungos vadovas teigė, kad tvarkaraščių sudarytojai turėtų į pastabas atsižvelgti, nes toks greitas važinėjimas gali kelti pavojų ir keleiviams, esą kartais vairuotojai taip skuba važiuoti, jog net neuždaro autobuso durų.

Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo projekto vadovo Kastytis Lubys taip pat nepaneigė, kad tokia problema yra, tačiau esą vairuotojams siūloma geriau trumpiau ilsėtis tarp reisų, o ne viršyti greitį.

„Nebūna dūmų be ugnies ir dalis tiesos tokiose kalbose yra, bet tai nėra sisteminis procesas. Tiesiog turime sudarytus eismo tvarkaraščius, kurie atitinka Kelių eismo taisykles, nepažeidžia nei jų, nei vairuotojų galimybių, bet kadangi mieste karts nuo karto nutinka techniniai eismo įvykiai, susidaro spūstys, atskiri vairuotojai bando įveikti atsilikimą nuo eismo tvarkaraščio padidindami greitį. Jeigu autobusas tai leidžia, kiti tiesiog papiktnaudžiauja, kaip ir ne vienas iš mūsų kartais lengvuoju automobiliu“, – kalbėjo K.Lubys.

Savivaldybės atstovo teigimu, greičiau, nei numatyta, autobusai važiuoja tikrai ne visą laiką, taip elgiasi tik kai kurie vairuotojai tam tikrose gatvių atkarpose. „Kartais jie prašvilpia greičiau, bet eismo tvarkaraštis tikrai neverčia pažeidinėti Kelių eismo taisykles“, – įsitikinęs K.Lubys.

Kartais jie prašvilpia greičiau, bet eismo tvarkaraštis tikrai neverčia pažeidinėti Kelių eismo taisykles, – įsitikinęs K.Lubys.

Anot K.Lubio, analizuojant transporto sistemos optimizavimą, paaiškėjo, kad eksploatacinis greitis yra 27 km/h. „Miesto sąlygomis tai labai geras rodiklis, kuris viršija daugelį Europos miestų, bet dėl spūsčių, nenumatytų įvykių vairuotojai, norėdami būti pareigingi ir nepiktinti keleivių dėl vėlavimų kartais gal ir išgąsdina tą patį keleivį ar šalia važiuojantį automobilio vairuotoją tas kelias minutes išlygindami toje trasos dalyje, kur tai leidžiama. Bet tai nėra toleruojama, nėra skatinama, mes linkę, kad tuos atsilikimus nuo eismo tvarkaraščių vairuotojai išlygintų, kai paskutiniame sustojimo punkte laukiama kito išvažiavimo, sutrumpintų savo parūkymo pertraukėles nuo 10–12 minučių iki 5. Bet kiti vairuotojai, matyt, nori sutaupyti tą laiką“, – sakė K.Lubys.

Tiesa, K.Lubys, ir pats dažnai važinėjantis greitaisiais autobusais, neslepia pastebėjęs, jog jų vairuotojai skuba kuo greičiau uždaryti duris ir pajudėti iš stotelės. O tai esą gali stebinti keleivius, pripratusius prie lėtai važinėjančio visuomeninio transporto.

Nuo rugpjūčio 1 dienos keičiasi 2G, 3G, 4G greitųjų autobusų, 3, 12, 19, 24, 38, 41, 42, 43, 52, 53, 54, 56, 60, 73, 75, 78, 82 autobusų ir 1, 2, 3, 4, 7, 9, 10, 13, 16, 17, 18, 19, 20, 21 troleibusų maršrutų tvarkaraščiai. Esą tai tik parodo, kad keleivių visuomeniniame transporte padaugėjo, nes daugiau visuomeninio transporto priemonių prireikė neatėjus rugsėjui.

Dažniau važinės 53 autobusas, 2, 4, 7, 10, 17 troleibusai, 3 autobuso maršrutas pratęsiamas iki Vaidotų. Ši gyvenvietė yra įsiterpusi į miesto teritoriją, nors priklauso Vilniaus rajono savivaldybei. 

„Kažkodėl Vilniaus rajonas pesimistiškai nusiteikęs ir nenori derinti eismo tvarkaraščių, motyvuodami, kad čia jų teritorija ir mes kėsinamės nežinia į ką. Galbūt kokiems privatininkams nuodijame gyvenimą? Bet mes vis tiek važiuosime į Vaidotus, blogiausiu atveju keisime apsisukimo žiedą, gal suksimės Vėjo gatvėje, Vilniaus miesto teritorijoje, ir tą paslaugą vilniečiams garantuosime“, – teigė K.Lubys.

Nuo rugsėjo maršrutų tvarkaraščiai keisis dar kartą – bus pereita prie rudens režimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius